Informacje ogólne :

Administracja Domów Lokia

siedziba: 31-509 Kraków, ul. Lubomirskiego 27/3

biuro czynne: pon. – pt. w godz. 8.00 – 16.00

– rozpoczęcie działalności – 1 kwiecień 1994 r.

– właściciele :

  Leokadia Jurkiewicz-Kozłowska – licencja zawodowa nr 3224,

– zatrudnieni pracownicy:

  administratorzy – 3 osoby,

  księgowość – 3 osoby,

  inspektor nadzoru – 1 osoba

  specjalista ds. techniczny – 2 osoby

  konserwator – 1 osoba

obsługa prawna :

  • mec. Mateusz Jankiewicz
  • mec. Krystyna Kuklewicz
  •  mec. Anna Buczek

-obsługa informatyczna – program administracyjno– księgowy Z.U.I. Mieszczanin z Mysłowic, e-kartoteka, masowy płatnik.

-ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej – 50.000,00 zł w EUR Hestia Insurance S.A.

Zakres usług

Nasza Firma oferuje Państwu  profesjonalne usługi w zakresie zarządu i administracji Wspólnot Mieszkaniowych mających na celu zapewnienie właścicielom oraz najemcom komfort i bezpieczeństwo mieszkania; obejmują one między innymi:

I – czynności zarządzania (administrowania) objęte uzgodnioną umowną stawką ryczałtową:

1. Przedłożenie projektu Umowy o zarządzanie (administrowanie) nieruchomością.

2. Zwołanie i prowadzenie zebrania założycielskiego Wspólnoty.

3. Zarejestrowanie Wspólnoty.

4. Protokolarne przejęcie nieruchomości oraz wszelkiej dokumentacji technicznej, finansowej i organizacyjnej.

5. Zwoływanie i prowadzenie corocznych zebrań Wspólnoty.

6. Zarządzanie nieruchomością zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi i podpisaną umową określającą zakres kompetencji.

7. Analiza treści i zawieranie umów z dostawcami mediów oraz kontrola ich wykonania, dokonywanie rozliczeń zużycia mediów.

8. Prowadzenie ewidencji księgowej w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.

9. Dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy, sporządzanie sprawozdań finansowych oraz deklaracji rozliczeniowych.

10. Prowadzenie ewidencji poszczególnych lokali i ich właścicieli.

11. Skuteczne dostarczanie właścicielom korespondencji w sprawach związanych ze Wspólnotą oraz dostarczanie naliczeń opłat w terminach określonych prawem.

12. Rozliczanie wpłaconych przez właścicieli zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz wpłat na fundusz remontowy.

13. Pobieranie należności z tytułów pożytków i innych przychodów z nieruchomości.

14. Kontrola terminowości wpłat, a w przypadku opóźnień naliczanie odsetek.

15. Wystawianie i doręczanie dłużnikom upomnień i wezwań.

16. Wpis dłużników do Krajowego Rejestru Długów.

17. Podejmowanie działań mających na celu wyegzekwowanie zaległych opłat.

18. Regulowanie zobowiązań finansowych Wspólnoty.

19. Reprezentowanie Wspólnoty w sprawach jej dotyczących przed odpowiednimi instytucjami i władzami.

20. Współdziałanie ze Zleceniodawcą oraz przekazywanie niezbędnych informacji do działania w celu wykonania zadań przekraczających czynności zwykłego zarządu (administratora).

21. Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz bieżącej dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego.

22. Sporządzanie zestawień potrzeb remontowych na podstawie przeglądu stanu technicznego obiektu.

23. Zlecanie przeglądów i kontroli budynku.

24. Sporządzanie projektu rocznego planu gospodarczego w tym planu remontów.

25. Realizacja w pełnym zakresie spraw związanych z obsługą mieszkańców, a w szczególności załatwianie interwencji i wniosków w zakresie powierzonych obowiązków.

26. Przyjmowanie osobiste i telefoniczne interesantów w dni robocze w siedzibie administracji.

27. Wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń dla właścicieli lokali dla uzyskania dodatków mieszkaniowych lub świadczeń z pomocy społecznej.

28. Kontrola pracy osób obsługujących nieruchomość.

29.Wykonywanie innych, nie wyszczególnionych czynności uzgodnionych z Zarządem.

II – czynności zlecane przez zarządcę (administratora) nie objęte stawką  ryczałtową:

1. Ubezpieczenie budynku.

2.Wykonywanie kontroli technicznych przeglądów okresowych nieruchomości a także urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne w sposób zgodny przeglądów przepisami prawa budowlanego.

3. Bieżąca konserwacja i naprawa nieruchomości wspólnej.

4. Wykonywanie remontów i modernizacji zgodnie z uchwałami Wspólnoty.

5. Niezwłoczne usuwanie awarii i ich skutków, obsługa w ramach pogotowia technicznego.

6. Utrzymanie czystości oraz stanu sanitarnego części wspólnej nieruchomości.

7. Utrzymanie i konserwacja terenów zielonych.

Koszt utrzymania nieruchomości

Koszty utrzymania nieruchomości powinny obejmować wszelkie składowe związane z jej utrzymaniem; związane jest to z ustawową zasadą samofinansowania Wspólnoty.

Realizacja tej zasady polegać będzie na przejęciu przez zarządcę na podstawie udzielonego pełnomocnictwa i umowy obowiązku płatnika  w imieniu Wspólnoty, w stosunku do firm i instytucji, zakładów komunalnych i dostawców mediów.

Koszty utrzymania obejmują: płatności za media, utrzymanie właściwego stanu technicznego i sanitarnego nieruchomości, ubezpieczenie budynku, oraz wynagrodzenie zarządcy.

Koszty te są niezależne od zarządcy i ustalane są na podstawie szacunkowych kalkulacji.

Zasady rozliczeń finansowych

Wspólnota posiadać będzie odrębne konto bankowe, dysponentem którego będzie zarządca z uwagi na konieczność dokonywania płatności; właściciele będą  dokonywali płatności przelewami lub wpłatami za pomocą wydrukowanych przez nas książeczek opłat.

Zarządca będzie ewidencjonował wpływy i wydatki dla Wspólnoty przez prowadzenie bieżącego raportu stanu konta i kasy.

Zarządca będzie pobierał również opłaty od innych osób i instytucji z tytułu pożytków z nieruchomości, w tym z najmu i dzierżawy oraz będzie  rozliczać je w bilansie. Raz do roku zarządca jest zobowiązany przedstawić rozliczenie finansowe za poprzedni rok,  nie później niż do 30 marca następnego roku.

E- kartoteka

Internetowy system, w którym każdy właściciel ma przyporządkowane swoje konto. Logując się za pomocą indywidualnego loginu i hasła mają Państwo możliwość na bieżąco kontrolować stan swoich rozliczeń. Za pomocą internetu, z każdego miejsca mogą Państwo mieć wgląd  na naliczenia, wpłaty, rozliczenia mediów, a tym samym znać saldo swoich należności na dany moment.

Sprzątanie, utrzymanie i konserwacja terenów zielonych.

Administracja Domów „LOKIA” korzysta z kilku firm zewnętrznych które świadczą  usługi w zakresie utrzymania czystości w częściach wspólnych nieruchomości oraz utrzymania i konserwacji terenów zielonych. Posiadają nowoczesny sprzęt oraz sprawdzoną kadrę pracowniczą.

__________________________________________________________

Prowadząc zarząd i administrację Państwa Wspólnoty Mieszkaniowej będziemy się starać jak najkorzystniej prowadzić sprawy finansowe. Zarządzając wieloma budynkami, współpracując tym samym z wieloma firmami zajmującymi się obsługą nieruchomości, możemy negocjować rabaty dla usług wykonywanych na rzecz Wspólnoty.

Będąc stałym zleceniodawcą dla wielu firm remontowych mamy możliwość negocjacji stawek za usługi oraz rozłożenia na raty płatności za wykonane zlecenia.

W przypadku zainteresowania naszą ofertą zapraszamy do dalszych rozmów.

                                                       Z poważaniem

                                                       Leokadia Jurkiewicz-Kozłowska